Nem tudom, kinél mi a szokás, de én a régi, kinyúlt, foltos, pamut pólóimat be szoktam fogni felmosó rongynak. Ma az egyik koszos, régi darabon figyelmes lettem a piros márkajelzés hátán (!) a feliratra: Smile more! (Mosolyogj többet!) Ennyi. Meglepődtem, ugyanakkor elmosolyodtam. Elérték a céljukat. J 

Alapvetően egy mosolygós ember vagyok, ezért nehezen tudom elképzelni, milyen a világ mosoly nélkül. Ez az egyik legerősebb híd két ismeretlen ember között. Egy mosoly és számos induló konfliktus elsimul. Akik nem mosolyognak nehezebben lépnek kapcsolatba másokkal. A nevetés még ennél is többre képes, állítják a gelotológusok (nevetéstannak foglalkozó szakemberek). A HVG augusztus 28-ai számában (2010/34. sz., 43-44.) Kacajkúra címmel megjelent cikkben olvasható, hogy a nevetésre hajlamos, jó humorérzékű daganatos betegeknek 70%-al több az esélyük a túlélésre! Ez azért már nem kevés!

A többség úgy gondolja, hogy, aki sokat nevet, mosolyog az alapvetően boldogabb, boldog pedig csak az lehet a magyar (sőt, megmerem kockáztatni, az európai) társadalom felfogása szerint, akinek „megvan mindene”. „Könnyű neki, ilyen háttérrel én is nevetnék” – igaz, ismerős megjegyzés? A kérdés számomra az, mi az a bizonyos „minden”? Kinek mi a boldogság? Csak akkor lehet a szánkat a fülünk irányába húzni, ha maradéktalanul boldognak érezzük magunkat? Hol van akkor az önfeledt elmerülés egy színházi előadásban? A hasfogós kacagás egy tea felett, a barátokkal, hideg téli délutánokon? Egy őszinte, kedves mosoly a piacon, lökdösődés közben, nekiütközve valakinek?

Kinek mi a boldogság? Pár angol nyelvű tipp gondolatébresztőnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://pentekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr562272562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Betűszedő · http://nagybetus-elet.blog.hu/ 2010.09.07. 13:27:45

Szerintem egy embernek minimum két dologra van szüksége a boldogsághoz: jó kapcsolatokra és szabadságra. A magány állítólag ugyanolyan káros, mint a dohányzás. Úgy vagyunk kitalálva, hogy szükségünk van jó kapcsolatokra - mindenfélére :) Azt pedig nem is kell részletezni, hogy mennyire el tudja rabolni a boldogságot, ha akár fizikailag, akár lelkileg le vagyunk terhelve.
süti beállítások módosítása